Snel meer weten van:

Koopovereenkomst

Opmaken koopovereenkomst

Leveringsakte

Leveringsakte

Hypotheek

Hypotheekakte

 

 

 

Uw woonaktes direct online regelen

Het gemak van Ottens Vallei Notaris online maakt rechtszekerheid betaalbaar.

Het kopen van een huis vraagt om een goede juridische afwikkeling...

U heeft het huis van uw dromen gevonden. Gefeliciteerd! Maar welke juridische zaken moeten er worden geregeld voordat u het huis van uw dromen uw eigen huis kunt noemen? Het is van belang dat wij voor u een goede koopovereenkomst opmaken, een leveringsakte en een hypotheekakte opstellen. 

Koopovereenkomst

Een huis koopt u door met de verkoper een schriftelijke koopovereenkomst te sluiten. Daarna moet het huis nog aan u worden overgedragen door een notariële akte. Als de akte is ingeschreven in het Kadaster bent u (pas) echt eigenaar en kunt u met recht zeggen: 'het huis is van mij'. Voordat het huis van u is, moet er nog heel wat gebeuren. Het  is belangrijk om te weten hoe uw huis er juridisch voor staat. Zo kunt u bijvoorbeeld een bouwkundige keuring of een taxatie laten doen.

 

We kunnen u adviseren waarop u allemaal moet letten bij de koop van het huis. Bijvoorbeeld over de gevolgen van bodemverontreiniging, afspraken met buren over overpad en over mogelijk nadelige afspraken met de gemeente (zoals een anti-speculatiebeding). Als u een monument, een oudere woning of een pas gebouwde nieuwbouwwoning koopt, zijn er veel aandachtspunten waarmee we u kunnen helpen. Ook kunnen we u informeren waarop u moet letten bij het kiezen van een bank en het type van de lening. 

 

Wanneer u een koopovereenkomst opmaakt, spreekt u onder meer met de verkoper af wanneer het huis in eigendom aan u wordt overgedragen. De overdracht van de eigendom gebeurt door een notariële akte die door de notaris in het Kadaster wordt ingeschreven. 

Leveringsakte

Met het tekenen van het koopcontract bent u er nog niet. Want wanneer de koopovereenkomst is getekend, staat de woning nog niet officieel op uw naam. Daarvoor moet een leveringsakte worden getekend bij de notaris. Hiermee wordt de woning officieel overgedragen van de verkoper aan de koper. 

Hypotheekakte

Wanneer het huis van uw dromen bijna binnen handbereik is, moeten er nog een aantal juridische zaken worden geregeld. De meeste mensen hebben voor de aankoop een financiering nodig. Dit wordt vaak vastgelegd in de hypotheekakte. Hierin staan de afspraken die u maakt met de geldverstrekker. Indien u een financiering aanvraagt bij een bank, dan dient deze daartoe tijdig de stukken toe te zenden, zodat de notaris op de datum van de levering tevens met u de hypotheekakte kan tekenen.  Ook als u uw hypotheek oversluit bij bijvoorbeeld een verbouwing kunt u bij Ottens Vallei Notaris terecht voor de hypotheekakte. 

Download onze brochure:

 
 

Contact

Kerkewijk 53
3901 EC  Veenendaal
T  0318-55 28 28
F  0318-55 33 44
info@ottensvalleinotaris.nl
ottensvalleinotaris.nl

BTW NL809586113B01
KvK 30127772

Volg ons

facebook_follow.pngtwitter_follow.pnglinkedin_follow.png